Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van BMW Z3 1.8 Roadster Eucalypta - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van BMW Z3 1.8 Roadster Eucalypta - WaarBenJij.nu

Praag

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg BMW Z3 1.8 Roadster

13 Augustus 2017 | Tsjechische Republiek, Praag

Vanmorgen na een goed ontbijt met volle moed de auto weer ingepakt voor het vervolg van onze reis naar Praag. Tijdens het inpakken concludeerden we dat het droog was, en dat de kap dus ook naar beneden kon. Nadat we alles klaar hadden vertrokken we met Eucalypta richting Praag, maar na 20 meter kwamen we tot de conclusie dat het best hard regende.. daar hadden we in de parkeergarage niks van gemerkt! (sukkels dat we zijn). Snel maar weer het dak erop en onze weg vervolgen. Onderweg veel fruitbomen langs de wegen, en dorpjes doorkruist waar de sporen van het voormalig regime nog duidelijk zichtbaar waren. Naarmate we dichter bij de Tsjechische grens kwamen werd het weer ook beter. We zijn maar weer gestopt om het dak los te gooien. Hier en daar hingen nog wat onheilspellende wolken in de lucht, maar we hebben ons niet bang laten maken. Rond: 14:15 uur kwamen we aan in Praag. Jaren geleden was ik er al eens geweest, maar nog steeds vind ik het een adembenemende stad, en na een dag door het oude gedeelte van Praag te hebben gelopen kan ik stellen dat ook Simon mijn mening over Praag deelt. Het zal dus niet de laatste keer zijn dat we hier samen tijd door zullen brengen. Na een bezoek aan de Astronomische klok en de Karels brug een paar terrasjes, biertjes en een lekkere maaltijd later kwamen we weer aan bij ons Botel. Een hotel op het water met een kajuit als hotelkamer. Helemaal leuk! Na nog een paar drankjes aan dek, een warme douche later liggen we inmiddels heerlijk tussen de schone lakens. Morgen reizen we door naar Bratislava.. Het wordt de langste rit gedurende deze vakantie, maar Eucalypta geniet van het reizen, en wij genieten niet minder! Morgen dus naar Bratislava, dan weer nieuwe avonturen!