Mozirje - Reisverslag uit Mozirje, Slovenië van BMW Z3 1.8 Roadster Eucalypta - WaarBenJij.nu Mozirje - Reisverslag uit Mozirje, Slovenië van BMW Z3 1.8 Roadster Eucalypta - WaarBenJij.nu

Mozirje

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg BMW Z3 1.8 Roadster

18 Augustus 2017 | Slovenië, Mozirje

Vanmorgen vertrokken uit Maribor met als doel om de Radlpass te gaan rijden. Eerst even puzzelen waar we het begin konden vinden vanuit onze positie, maar ook dat was uiteindelijk snel gevonden. De pass zelf was uiteindelijk niet echt de moeite waard, maar de route die we vanaf Oostenrijk weer terug naar Slovenië reden om bij onze volgende bestemming te komen maakte alles meer dan goed!! Wat een prachtige wegen slingerend de hoogte in, en al net zo mooi weer de bergen af. We kwamen langs een mooi meer midden in de bergen wat duidelijk een foto momentje was.. Daarna weer verder krullen langs de berghellingen naar Morzirje. Ons appartement is waanzinnig mooi en wederom een fantastische airco! (ik hou er zo van). Na een bezoek aan de supermarkt gewoon maar eens een weggetje ingeslagen waar we zo hoog gingen, dat ik nog even een poging ondernomen heb om een hoogtemeter te installeren op mijn telefoon, maar dat is helaas niet gelukt. We kwamen koeien tegen met bellen om hun nek.. met grote bruine ogen.. We klommen over asfalt maar ook over wegen met split en veel gaten. Maar het uitzicht wat we hadden was geweldig! En dit is nog maar het begin.. Morgen reizen we naar Ljubljana (de hoofdstad van Slovenië), daarna gaan we door naar Bled wat ook een fantastisch gebied moet zijn.

BMW Z3 1.8 Roadster

Hallo, Wij (Simon en Brenda) zijn sinds 2016 in het bezit van een BMW Z3 in de bijzondere Turkisch Green kleur die wij liefkozend Eucalypta noemen. Met onze Eucalypta hebben we inmiddels al mooie tripjes gemaakt, zoals vorig jaar naar Italië. Dit jaar gaan we echter een langere rit maken door 8 landen waardoor het ons leuk leek om een reisdagboek aan te leggen voor de mensen die thuis blijven en toch onze avonturen willen volgen.

Actief sinds 08 Aug. 2017