Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van BMW Z3 1.8 Roadster Eucalypta - WaarBenJij.nu Bled - Reisverslag uit Bled, Slovenië van BMW Z3 1.8 Roadster Eucalypta - WaarBenJij.nu

Bled

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg BMW Z3 1.8 Roadster

20 Augustus 2017 | Slovenië, Bled

Vandaag reizen we verder naar Bled. We nemen de route via het Triglav nationaal park. Wederom mooie wegen hoog door de bergen, en we stoppen bij de Savica-waterval. Het pad naar de waterval bestaat uit trappetjes, en de totale tocht naar boven zou volgens de geleerden zo'n minuten zijn. 20 minuten traplopen is wel even een behoorlijke krachtmeting, maar het uiteindelijke resultaat is het meer dan waard! Een prachtige waterval in een groene bergachtige omgeving.. Nadat we weer zijn afgedaald gaan we ergens lunchen om onze weg naar Bled te vervolgen. Ook onze aankomst in Bled geeft ons een goed gevoel.. wat een prachtig plaatsje! Ons onderkomen voor de nacht maakt het allemaal nog grappiger, want we logeren op een boeren bedrijf waar de koeien vrolijk op stal staan te loeien, de kippen er vrolijk op los kakelen.. binnen 5 min de tas gevuld wordt met vers geplukte pruimen en een bijzonder gastvrije familie die ons aan alle kanten in de watten legt. Na een korte rustpauze vertrekken we naar het dorp om een wandeling te maken langs de oever van het meer, op zoek gaan naar een pin automaat die wel gevuld is en daarna even een hapje eten. We gaan op tijd weer terug naar onze kamer wat achteraf maar goed blijkt te zijn ook, want voor de boer gaat het werk gewoon door.. Met of zonder gasten! Dus om 04:30 uur is er alweer volop bedrijvigheid en worden de koeien gemolken terwijl ik wakker lig.

BMW Z3 1.8 Roadster

Hallo, Wij (Simon en Brenda) zijn sinds 2016 in het bezit van een BMW Z3 in de bijzondere Turkisch Green kleur die wij liefkozend Eucalypta noemen. Met onze Eucalypta hebben we inmiddels al mooie tripjes gemaakt, zoals vorig jaar naar Italië. Dit jaar gaan we echter een langere rit maken door 8 landen waardoor het ons leuk leek om een reisdagboek aan te leggen voor de mensen die thuis blijven en toch onze avonturen willen volgen.

Actief sinds 08 Aug. 2017