Tolmezzo - Reisverslag uit Tolmezzo, Italië van BMW Z3 1.8 Roadster Eucalypta - WaarBenJij.nu Tolmezzo - Reisverslag uit Tolmezzo, Italië van BMW Z3 1.8 Roadster Eucalypta - WaarBenJij.nu

Tolmezzo

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg BMW Z3 1.8 Roadster

21 Augustus 2017 | Italië, Tolmezzo

Vandaag gaan we door naar Italië, maar de keuze voor een route is niet eenvoudig. Allereerst willen we nog naar Gorje naar de Vintgarkloof. De Vintgarkloof is een kloof gelegen ten noorden van Bled bij Gorje in de regio Gorenjska in Slovenië. De rivier Radovna stroomt over een lengte van 1,6 km tussen de steile hellingen van de Hom en de Bort en heeft een kloof uitgesleten. De Vintgarkloof is sinds 26 augustus 1893 toegankelijk. Langs de kloof is een houten voetpad langs de rotswand. Er is ook de waterval, Šum geheten (Slap Šum).
Gelukkig waren we vroeg wakker, en kunnen we ook op tijd vertrekken. Dat blijkt een geluk te zijn, want al zijn we daar al om 08:30 uur.. het is er al een drukte van jewelste, en we kunnen gelukkig nog wel dichtbij parkeren. De kloof is prachtig, de kinderen die er rondrennen en je soms bijna in de afgrond drukken zijn wat minder geslaagd. Toch genieten we van het natuurgeweld van het stromende water en de kloofwanden die inmens groot lijken.
Wanneer we de terugtocht volbracht hebben gaan we eerst een ontbijtje nuttigen om de uiteindelijke reis naar onze volgende bestemming vast te leggen. Aangezien we tegen de alpen aan zitten is het lastig om de juiste route met een mooie bergpas te vinden, toch lukt het ons uiteindelijk om weer via mooie haarspeldbochten de stromende beekjes, hoge bergen en besneeuwde bergtoppen tijdens onze rit te kunnen aanschouwen. We komen uiteindelijk aan in Tolmezzo waar we in een klein buurtschapje van dit dorp een prachtige kamer geboekt hebben. Het is altijd maar afwachten wat je krijgt, maar onze kamer is groot, met een grote badkamer, kingsize bed en dakterras! De uitbaatster van de kamers en tevens van het ondergelegen restaurant en bar gebeuren is uiterst vriendelijk. We kunnen er ook nog een lekker hapje eten, en ook dit is weer dik voor elkaar. Een buffet met allemaal producten uit eigen tuin, een prachtig mals stuk vlees.. We hebben niks om over te klagen! Na een heerlijke nacht te hebben geslapen pakken we na een goed ontbijt de spullen weer in en vertrekken naar Feltre.

BMW Z3 1.8 Roadster

Hallo, Wij (Simon en Brenda) zijn sinds 2016 in het bezit van een BMW Z3 in de bijzondere Turkisch Green kleur die wij liefkozend Eucalypta noemen. Met onze Eucalypta hebben we inmiddels al mooie tripjes gemaakt, zoals vorig jaar naar Italië. Dit jaar gaan we echter een langere rit maken door 8 landen waardoor het ons leuk leek om een reisdagboek aan te leggen voor de mensen die thuis blijven en toch onze avonturen willen volgen.

Actief sinds 08 Aug. 2017